Zowel in Zaltbommel als Maasdriel stonden de afgelopen weken in het kader van de begroting voor 2019. De colleges hadden een concept voorbereid en tijdens de raadsvergadering op 8 november waren de fracties aan zet. Er waren algemene beschouwingen van alle partijen, de nodige moties/amendementen gevolgd door discussie en aan het einde van de avond was voor beide gemeenten de begroting rond!

Centraal in de algemene beschouwingen stonden huisvesting van arbeidsmigranten, duurzaam en flexibel bouwen, steun aan mantelzorgers en visie en beleid op ontwikkeling van buitengebied èn kernen.

Een mooi succes in beide gemeenten was een aangenomen amendement om de gemeente aan te laten sluiten bij de Operatie Steenbreek. Dat is een concrete stap naar de gemeente als voortrekker op het gebied van duurzaamheid en focus op de gezamenlijke verantwoordelijkheid van gemeente en inwoners om onze leefomgeving te verduurzamen. In Zaltbommel werden ook de mede door ons ingediende moties met betrekking tot mantelzorg unaniem aangenomen.

Wil je nog het een en ander teruglezen? Dat kan via onderstaande links.

Documenten:

In de pers

In de lokale pers is ook bericht over de begrotingsplannen en onze aangenomen amendementen: